Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Morten Ammentorp (Lærer) 01-05-2020 10:49
I virkeligheden hører denne gode artikel ikke på en side, hvis læsere primært er andre lærere. Den burde ud til en af de store aviser. Christina beskriver meget fint de udfordringer, lærerne står med - og så er Christina ikke engang på fuld tid. På fuld tid må det princip råde, at man som lærer skal give eleverne den bedst mulige undervisning - ellers skal man ikke være lærer - men desværre råder det princip nu også, at man som lærer skal passe på sig selv. Ingen andre gør det. Det betyder, at man passer på med ikke at give opgaver for, man ikke kan nå at rette. Det betyder, at man ind imellem læner sig op ad læringsportaler, man ikke har haft tid til at sætte sig ind i. Det betyder, at man laver mindre differentierede undervisningstilbud, fordi det er mere tidskrævende end at lave opgaver, der rammer det store flertal i klassen. Og så - når man har overskud og tid - kører man ud efter de der sild til dissektion. Jeg kan godt være min undervisning bekendt med de rammer, der er, men rammerne er ikke gode for at lave sublim undervisning.
Jens Rasch 01-05-2020 17:05
Bliver ikke fokus
Morten - jeg er sikker på, at rigtig mange vil have fokus på, at Christina hun er blevet en bedre lærer og faget biologi skal sikres faglokaler. I øvrigt undre det mig, at hun ikke har det. Jeg har aldrig oplevet på nogle skoler, at n/t undervisningen kom før biologi, hvis skolen kun havde et faglokale.
Susanne Mejdal (lærer) 01-05-2020 18:47
velkommen i virkligheden
Du beskriver skolevirkeligheden virkelig fint. Det er ærgerligt, når man oplever at skolevirkeligheden, arbejdstid, rammer osv. betyder at man ofte må give køb på den kvalitet som efterbehandling kan tilføre ens praksis. Jeg kunne tænke mig at vide, om du i tilbageblik ville have gjort noget anderledes i dit tidligere arbejde, hvis du havde kendt til virkeligheden herude... VH Susanne
Thomas Andersson (Lærer) 01-05-2020 21:00
Tankevækkende
At en der var lærer før 2013 kommer tilbage og ser uhyrlighederne! For os der har været der hele tiden, har det været små skred... men vi er jo ikke i tvivl: der er langt, hvis ikke uendeligt, mellem de lærere som siger de har bedre muligheder for at gøre deres arbejde nu end for 7 år siden!??! Det er tankevækkende, for man kan nemt finde lærere som oplever det modsatte; nemlig at mulighederne for at gøre det godt er blevet dårligere over 7 år... man skal bare spørge en lærer!