Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Jonas 19-04-2012 01:51
goddaw do - classroom management
Hvorfor ikke bare lade børnene lede os?

MMMhhhe, når nej, det er jo de voksne der har svaret, den glemte jeg helt.

Dont worry, just b hippie
Peter Dam (Lærer) 19-04-2012 22:13
ja, goddaw do
Nogle gange har brug for andre til at vise problemets kerne. Så herfra en stor tak til Søren Svendstorp Lund, der er lærer på Øster Farimagsgades Skole, som udtaler de tragiske ord "Eleverne ved jo ikke, hvad de skal lære af undervisningen". Så kan vi vist ikke formulere problemet med tidens skole mere præcist :'(
Jonas 20-04-2012 14:04
No Problems! - DE ER for BØRNENE, altid samfundsmæssigt PÅFØRTE!
Det er jo KERNEN i den HULE sKaL!

Andreas Sørensen
www.antipsykiatri.dk

Tine Andersen 28-11-2013 17:14
"Spil fodbold mens du lærer"
Ellers kunne man danne klasser for de "livlige" (sagt på en pæn måde) elever, der kunne hedde: "Spil fodbold mens du lærer" eller "Løb rundt i klassen mens du lærer". Så kunne de "livlige" elever vælge den klasse og de stille elever, der helst vil sidde på en stol ved et bord, kunne vælge den anden klasse. Helt uden niveau opdeling. Så ville de stille elever ikke blive forstyrret af de "livlige" elever. Når man f. eks. har en 8. klasse sidder der altid en gruppe elever, der er seriøse og opfører sig som om de er 15 år, og så er der i samme klasse altid et på elever, der opfører sig som om de er 7-8 år. Og de spiller tit fodbold eller ishockey. De passer bare ikke til at gå i klasse sammen.
Josephine Kaldan (Pens. Talepædagog og overlærer.) 28-11-2013 17:33
Classroom management. Glasser.
I sin grundform ren adfærdsterapi. Vi skal have vore egne modeller, muligvis også adfærdsinspirerede, men forankret i dansk tradition, det slår mig lige, at den tradition vist er afgået ved døden, så Glasser, here we come. Hvorfor er det kun lærerne, der skal være funktionærer?