Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Niels Grinderslev (Afdelingsleder) 21-11-2012 13:49
Spændende læsning...
...og til lykke med et flot Ph.D.

Jeg håber personligt, at det vil være med til at kickstarte en debat om, hvad den gode aktivitet til idrætsundervisningen så er.
Det ligger ligesom implicit, at det er Kroppen og dens muligheder i almindelighed og boldspil i særdeleshed, der fylder det hele i undervisningen - hvilket SPIF-rapporten jo også understøtter.

Men indenfor MBU og redskabsaktiviteter kunne der sagtens findes eksempler på aktiviteter som kunne opfylde de ti nævnte strategier på indholdssiden.
Strategierne lægger desuden op til i højere grad at sætte fokus på Idrættens Kultur og Idrættens Værdier, hvilket kun vil være kærkomment.

Og så må vi ikke glemme at læreren ikke er ene om at skabe den gode undervisning. De idræts-sikre elever vil i et vist omfang kunne påvirke den såkladte "meningsforhandling" negativt, hvis idrætsundervisningen ikke ligner det, de kender fra foreningen, og her ligger der en stor udfordring, og et langt, sejt træk for idrætslærerne også.