Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Deaktiveret bruger (Deaktiveret bruger) 12-03-2013 20:17
Tidssvarende undervisning og ny viden
De har fælles personlige egenskaber, og det gælder stort set for alle de elever, som i mange år har været udelukket fra kontakt med det øvrige
samfund.
En manglende evne til at indgå i relationer til andre mennesker, og en manglende situationsfornemmelse.
Og situationen er fastlåst.

Dysfunktionen viser sig hovedsageligt som en drift (en instinktiv tendens til
at stræbe mod et mål eller opfyldelsen af et behov).
En reaktion på en "forstyrrelse", som for nogen er frivillig og for andre er ufrivillig.
Situationen opleves forskelligt, og en ikke usædvanlig forekommende
holdning er ofte, at det er en himmelråbende mangel på situations-fornemmelse, at man ikke tager fat på den primære årsag til, at lærerne ikke kan levere en god undervisning, nemlig at forkælede, normløse og uopdragne børn, der er fuldstændigt kolde over for lærernes anvisninger, obstruerer og destruerer undervisningen.

Der anvendes blokeringsmekanismer....blokering imod indlæring som sådan også defineret som "sabotageadfærd".
Haracopos og Kelstrup 1975

"Det videnskjulende barn" kan forklare en stor del af forskningsresultater
inden for områder som f.eks. negativt adfærdsmønster.
Så hvad bringer os uangribelige ny viden om virkeligheden.
Det gør de matematiske regler og formler.
Formlerne for tænkning (matematiske regler og formler) er muligt og rentabelt.
I den forstand er der tale om"eksakt tænkning".

Was uns also unangreifbare neue kentnisse der realität einbringt.
Der mathematischen Regeln und Formeln.
Denkformeln Der matematischen Regeln und Formeln möglich und gewinnbringend ist.
In diesem sinne gibt es ein "exaktes Denken"
Das Autistisch Undisziplierte Denken und seine Ûberwindung
E. Bleuler 1919

Man kan ikke gøre en lære yngre end den er,
men forhåbentlig give lærerne den løn de er værd!