Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)
Sanne Andresen
(Marketingchef)
26-05-2014 14:50
Svaret skal være JA
Kære John Klesner
Du svarer NEJ. Jeg vil glæde dig med et JA. Det er soleklart, at visionen for alle digitale undervisningsplatforme, læringsportaler og læremidler må være læring uafhængigt af tid, sted og rum.
Selvfølgelig skal en lærer stadig have adgang til de læringsforløb og opgaver, som han/hun har oprettet på en given digital platform, i fald læreren skifter arbejdsplads. Som producent af digitale læringsforløb og læremidler er det en pligt. Som lærer i den digitale skole må det være et krav. Ordbogen A/S tilbyder det allerede og vil også gøre det på vores nye undervisningsplatform.
Hvis ikke en lærer har den mulighed, har integrationen af it i undervisningen allerede spillet lidt fallit. Digital læring skal bidrage positivt til en lærers mulighed for og lyst til at sammensætte sine egne forløb og udforme sine egne opgaver og udfolde sig. Det indebærer i høj grad også kravet om at kunne tilgå disse, uanset hvor man som lærer befinder sig - også når man skifter arbejdsplads. Ellers binder vi hele lærerstanden på hænder og fødder, og så går eleverne glip af en engageret lærer, der virkelig vil, men som ikke kan.
For i sidste ende er det eleverne det drejer sig om: jeres elever, Danmarks fremtid, vores fælles opgave.
Du svarer NEJ. Jeg vil glæde dig med et JA. Det er soleklart, at visionen for alle digitale undervisningsplatforme, læringsportaler og læremidler må være læring uafhængigt af tid, sted og rum.
Selvfølgelig skal en lærer stadig have adgang til de læringsforløb og opgaver, som han/hun har oprettet på en given digital platform, i fald læreren skifter arbejdsplads. Som producent af digitale læringsforløb og læremidler er det en pligt. Som lærer i den digitale skole må det være et krav. Ordbogen A/S tilbyder det allerede og vil også gøre det på vores nye undervisningsplatform.
Hvis ikke en lærer har den mulighed, har integrationen af it i undervisningen allerede spillet lidt fallit. Digital læring skal bidrage positivt til en lærers mulighed for og lyst til at sammensætte sine egne forløb og udforme sine egne opgaver og udfolde sig. Det indebærer i høj grad også kravet om at kunne tilgå disse, uanset hvor man som lærer befinder sig - også når man skifter arbejdsplads. Ellers binder vi hele lærerstanden på hænder og fødder, og så går eleverne glip af en engageret lærer, der virkelig vil, men som ikke kan.
For i sidste ende er det eleverne det drejer sig om: jeres elever, Danmarks fremtid, vores fælles opgave.