Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Kirsten Hansen (Lærer) 05-08-2014 21:54
Vilkår for forberedelse, vedligeholdelse af færdigheder m.m.
Det vil være interessant at høre, hvordan skolernes musiklærere forbereder deres undervisning - og ikke mindst hvor på skolen, det skal foregå.
Når man i sin forberedelse har brug for guitar, keyboard/klaver og andre instrumenter for at øve sin forberedelse, så er et skrivebord ikke særligt anvendeligt. Og hvem vil være i nærheden af en kollega, som bruger meget tid på indøve musikalske arrangementer samt oplader sin stemme for at være sikker i sin fremtoning, når eleverne skal lære "stoffet" og øver "dansetrin" i forbindelse med musik/bevægelse m.m.
Skolens musiklokale vil være optaget af aktiviteter, så længe eleverne er på skolen, og derefter overtager Musikskolen lokalet. Selv om lokalet var ledigt efter "skoletid," så ville skolens musiklærere ikke kunne arbejde samtidig i lokalet.
Og hvad med de øvrige praktisk-musiske fag, som også kræver øvelse og vedligeholdelse af fysiske færdigheder, lære nye tekniker samt have det nødvendige udstyr og plads til formålet.
Jeg kan ikke se, hvordan lærernes forberedelse i de praktisk-musiske fag skal foregå på skolen pga. ovennævnte faktorer.
Hvordan løser man dette vigtige faktum, så fagligheden i de praktisk-musiske fag også får et ekstra "løft," når eleverne nu skal blive endnu dygtigere iflg. intentionerne bag reformen??
mogens møller (Pensioneret lærer) 06-08-2014 10:07
Din skoleleder har garanteret svar på alle dine bekymringer. Du følger bare lederens rådgivning, og så kan intet ondt ramme dig.