Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 16-09-2015 14:54
Det indsatte link virker vist ikke. Her er et andet link om samme sag: https://en.wikipedia.org/wiki/Atlanta_Public_Schools_cheating_scandal
Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 17-09-2015 10:27
KLs udlægning rent skønmaleri
Præcis som man kunne frygte. KL opsummerer statusrapporten sådan: "Resultaterne viser en overordnet fremgang i forhold til elevernes faglige niveau. Testresultaterne viser blandt andet en fremgang i matematik på både 3. og 6. klassetrin. Resultaterne i dansk og læsning viser en mindre fremgang på 2. og 8. klassetrin. På 4. klassetrin ses en mindre tilbagegang."

Rapportens ubetinget mest signifikante resultat, faldet på 75% i andelen af dårlige læsere i 2.klasse, overses totalt.

se http://www.kl.dk/Folkeskolen/Redegorelse-Folkeskolen-er-pa-rette-spor-id186927/?n=1
Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 17-09-2015 10:29
Rettelse:
"Rapportens ubetinget mest signifikante resultat, faldet på 75% i andelen af FREMRAGENDE læsere i 2.klasse, overses totalt." Undskyld.
lars jorgensen (sociolog, lektor) 17-09-2015 20:45
Du er ikke konstruktiv og positiv Sauer!
;)
Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 17-09-2015 22:50
Hvordan kan man tage den bemærkning alvorligt som argument, Lars? Du går jo efter manden i stedet for bolden, ikke?

I øvrigt: At være negativ overfor noget negativt er positivt. Minus gange minus er plus. Men at være positiv overfor noget negativt er negativt. Plus gange minus er minus.
Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 18-09-2015 00:13
Lars: Det går nu op for mig, at din bemærkning er tyk ironi, undskyld min tungnemhed!
Henrik Breilev (Lærer) 10-10-2015 17:09
Det absurde teater fortsætter åbenbart.
Det er godt nok anstrengende at bære vidne til, at dem, der påstår, at ville folkeskolens ve og vel og føre evidenspolitik, bevidst skjuler udfordringer, som bør tages op. Råddenskab.