Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)
Stefan Hansen
(Selvstændig, lærer og pædagogisk filosof)
14-05-2016 13:51
God ide, Peter. Jeg vil tilføje at hvis de opgaver vi afleverer gennem året indgår som en del af vores karakter, så er det nødvendigt at opgaverne er relevante for det endelige mål: at vi bliver dygtige lærere. Det virker måske som en besynderlig kommentar for folk der ikke går på læreruddannelsen, men vi får på vores uddannelse adskillige opgaver der ikke rigtigt kan bruges til at vurdere noget om helst, der har med vores kommende lærervirke at gøre. Det er derfor nødvendigt at underviserne på læreruddannelsen sikrer at de opgaver de giver os kan bruges til at vurdere de kompetencer vi reelt har brug for.
Det virker måske som en besynderlig kommentar for folk der ikke går på læreruddannelsen, men vi får på vores uddannelse adskillige opgaver der ikke rigtigt kan bruges til at vurdere noget om helst, der har med vores kommende lærervirke at gøre.
Det er derfor nødvendigt at underviserne på læreruddannelsen sikrer at de opgaver de giver os kan bruges til at vurdere de kompetencer vi reelt har brug for.