Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)
Christian Wadskov
(Systemadministrator og Bestyrelsesmedlem i Folkeskoleforældre)
05-12-2016 08:22
Det er så det her der lægges op til ...
Når nu kritikken af PISA er blevet så massiv at det ikek kan bruges som argument.
Derfor ser vi nu den massive oprustning på "social arv" området, fokuseret udelukkende på akademisk niveau.
Det er fattigt. Og farligt
http://politiken.dk/indland/ECE3498372/babyer-paa-to-maaneder-bliver-testet-i-sociale-kompetencer/
Henning Nielsen
(Friskoleleder)
05-12-2016 08:30
Sig mig, sagde Agi Czonka ikke lige, at problemet opstår endnu før institutionsalderen? Altså, før barnet typisk er 1 år gammelt.
Er det så ikke der, brillerne skal vendes hen?
Der står jo at nogle børn i allerede en meget ung alder har mangler. Hvad skal vi som folkeskole gøre ved det?
Marina Norling
(Master i læsning fra Århus Universitet, uddannet læsevejleder og lærer.)
05-12-2016 15:43
Dejligt med nye toner
Det er dejligt med nye toner fra formanden for Rådet for Børns Læring. Den tidligere leder af skolerådet og leder af PISA-Danmark, Niels Egelund havde helt andre synspunkter:
"Et tal er et tal, og selvom nedgangen i de danske Pisa-resultater ikke er statistisk signifikant, så er der en nedadgående tendens over tid, påpeger professor Niels Egelund efter sin sidste runde i spidsen for Pisa."
http://www.folkeskolen.dk/538185/man-skal-ikke-vende-det-doeve-oere-til
Hvorfor fremhæver han dog et resultat, der ikke er statistisk signifikant? Kan det være, at Niels Egelund har brugt sin formandspost i PISA-Danmark til at skabe belæg for kritik af folkeskolen?