Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Henning Nielsen (Friskoleleder) 26-04-2017 13:43
Jakob, din skole er ikke underlagt hverken skolereformen eller Lov409. Du kan ikke tale på egne vegne, men på dine medlemmer fra folkeskolens. Du har ingen erfaringer med systemet. Jeg savner i ufattelig høj grad, at I begynder at tale de elevers sag, som er kommet i klemme. Det er fagligt svage, der presses ekstra hårdt med LMSU, det er støttekrævende elever, der ikke modtager støtte pga. reformens manglende finansiering qua lærernes merarbejde. Der er et helt kapitel for sig selv med inkluderede elever, som I slet ikke gør nok for. Pas jeres svageste, så kan I gemme alle flosklerne til, når der er overflod og nok alle. Pas på ikke at kvæle de kreative, de dør i målstyringens små kasser. Ingen får noget kredit for at gå egne veje. Man skal bare opfylde mål. Pas på de små elever, som I slet ikke har repræsenteret direkte i jeres styrelse. De ekstra timer, de skal levere om dagen gør langt større forskel for det pressede barn, frem for en elev som dig, der godt kan opnå succes. Beskyt de svageste - det gør i ikke nu!
Christian Wadskov (Systemadministrator og Bestyrelsesmedlem i Folkeskoleforældre) 26-04-2017 14:21
Byens skole har...
Morten May som skoleleder. Den skoleleder som valgte at forlade folkeskolen pga. reformen.
Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 26-04-2017 15:18
"Vi får det tilskud, vi har fortjent", siger DSE-formanden her. Skolereformpolitikerne kunne næppe være mere enige. Ingen beder ham i øvrigt om at 'kommentere på en faggruppes overenskomst". Men han kommenterer gerne på folkeskolereformen - undtagen lige den kendsgerning, at dens lange skoledage er finansieret ved forringelse af lærernes arbejdsvilkår? Sådan indleder man en karriere i det politiske miljø i Danmark i dag.
Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 26-04-2017 15:25
Jakob henviser til, at han kun går tre timer mindre i skole end sine folkeskolekammerater. Men indskolingsbørnene i folkeskolen går altså mere end seks timer mere i skole end børnene i indskolingen på hans egen skole.
Mette Wingaard Wagner (Socialpædagog) 26-04-2017 18:26
Kommentar til længden
Hej Jakob Mine børn på 9 og 11 ville give deres højre arm for tre timer mindre om ugen. Jeg synes faktisk, at du med den bemærkning viser, hvor ude af trit I som forening er med helt almindelige elever og særligt dem i indskolingen og på mellemtrinnet. De er egentlig en ret arrogant udtalelse. I er desuden helt ude af trit med de børn, der har de vanskeligt i skolen.
Tomas Hansen (tidligere debattør.) (Lærer) 26-04-2017 18:43
Kan man....
Efterhånden få svar på de spørgsmål, som DSE stilles på Facebook? Hvorfor løj formanden om tilskuddets størrelse? Hvorfor vil man ikke svare på hvor mange, der bruger elevtelefon ect. Hvorfor er regnskaberne forsvundet fra hjemmesiden? Hvorfor overtræder generalforsamlingen vedtægterne og "svindler" i oplægget til GF? Hvorfor har DSE et Aps, der skal sælge konsulentydelser? Eller rettere, hvordan kan det ved gud være, at en elevorganisation, skal være et firma? Hvordan kan det være, at man har et firma, der udbyder ydelser til foreninger, som har ingen kunder, men som DSU tilbyder deres medlemmer? Og endelig, det helt enkle spørgsmål - hvorfor nægter DSE at svare på helt enkle spørgsmål?
Nina Mejnert Stephansen (Lærer, litteraturformidler) 26-04-2017 18:46
Arrogance.
Her er det værd at tilføje, at det i virkeligheden er mindre vigtigt, om eleverne kan holde de lange dage ud, om lærerene er forberedte til de lange dage...... så længe UVM er tilfredse med deres fodsoldater!
Nina Mejnert Stephansen (Lærer, litteraturformidler) 26-04-2017 18:48
Venter i spænding.
Jeg er helt enig med Thomas, hvornår mon svarene kommer?
Britt Jadesø (Lærer ) 26-04-2017 19:03
Uh...!
Så ung og så god til at glide af på spørgsmål allerede. Jeg er sikker på, at han nok skal nå langt.
Jeppe Christiansen (Folkeskolelærer) 26-04-2017 20:46
Jeg er helt enig med Sauer, det er jo til grin at den unge mand gerne vil fremhæve reformen, men ikke forholde sig til hvordan den er finansieret. Noget tyder i øvrigt på at formanden ikke interesserer sig synderligt for hvad pengene bruges til, han har jo tilsyneladende også nok at gøre godt med. Er det virkelig sandt at DSU kører parløb med DSE, det må da kræve en kommentar?
Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 26-04-2017 21:35
"En af vores tidligere bestyrelser har sagt, at vi har et velfungerende medlemssystem, og denne administrative platform har man gerne ville sælge til andre foreninger, som derved ville kunne få gavn af systemet. Vi har haft jurister og advokater inde over, så der intet underligt er ved det". Ja det er sandelig en helt naturtlig opgave for en elevorganisation - at sælge administrative platforme! Det er formentlig medvirkende til at sikre DSE's sekretariatsansatte, der har oprettet et privat firma til formålet, et godt udkomme? "Det er ikke ford, vi ignorerer, at der er et kæmpe problem med skolereformen. På langt størstedelen af landets skoler er der problemer." Jaså - plejer I ikke at sige, at det går godt med reformen, selvom der stadig er problemer 'nogle steder'? Jeg tror, de unge mennesker er lokket ud, hvor de ikke kan bunde, dels af skrupelløse politikere, dels af driftige erhvervsdsrivende.