Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Jeppe Christiansen (Folkeskolelærer) 15-08-2017 11:12
Hvordan harmonerer det med den kommunale tvang omkring læringsplatforme?
Jens Hougaard Nielsen (Lærer) 15-08-2017 15:22
@Jeppe Christiansen
Spørgsmål: Hvordan harmonerer det med den kommunale tvang omkring læringsplatforme? Svar: Det gør det ikke!
Richard H. Sørensen (Lærer) 15-08-2017 16:20
Spørgsmålet er så, hvad retter vi lærere os så efter, og hvem retter skolernes ledelser sig efter?
Christian Wadskov (Systemadministrator og Bestyrelsesmedlem i Folkeskoleforældre) 15-08-2017 16:48
Jeg kan supplere med at et enslydende brev er sendt til skolebestyrelserne fra ministeren og Mette With-Hagensen. Så en del af ledelsen er orienteret. Og så vidt jeg kan se på høringssvaret fra skolelederne er de også indstillet på at benytte en øget frihed
Hans Houmøller (Folkeskolelærer) 15-08-2017 18:04
Ro som i en myretue efter omrøring
Det er pudsigt og mærkeligt at overvære interessenterne og kredsen bag lov om folkeskole og Lov 409. Det ene øjeblik vil de have ro om det hele, og det næste rører de rundt, som var de børn med en kæp, der stod og kiggede på myrerne efter omrøring. Det er rædsomt at overvære, og det er utroligt, at vi stadig har en folkeskole, der fungerer bare nogenlunde.
søren duus (lærer) 15-08-2017 18:10
Ja! Hvordan??
Hvordan harmonerer det med den kommunale tvang omkring læringsplatforme?
Christian Wadskov (Systemadministrator og Bestyrelsesmedlem i Folkeskoleforældre) 15-08-2017 18:12
Simpelt ...
... det harmonerer ikke ...
Vagn Olsen (Lærer) 15-08-2017 22:47
Hvordan?
Hvordan harmonerer det med den manglende forberedelsestid?
Jens Hougaard Nielsen (Lærer) 15-08-2017 22:54
@Richard H. Sørensen - Hvad/hvem skal lærere og ledelser rette sig efter?
Vi lærere kunne evt. rette os efter vores samvittighed. Hvad ledelserne gør skal jeg ikke gøre mig klog på.
Niels Chr. Sauer (Skribent, folkeskolelærer emeritus) 16-08-2017 16:41
Træerne vokser ikke ind i himlen, men det er et afsindigt vigtigt signal, der sendes her fra DLF og ministeren. Siden 2013 har reformpolitikerne, KL og BKF forsøgt at marginalisere DLF totalt i den skolepolitiske arena. De må nu sande, at det ikke er lykkedes dem. Nu er det dem, der er ved at få problemer.
Michael Judge 16-08-2017 19:08
Ting tager tid.
Enhver der har tilrettelagt spændende undervisningsforløb ved, at det tager tid. Den tid har L409 desværre taget fra lærerne. Resultatet er tydeligt ude på skolerne.