Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Prabha Khare (High Profile Model) 18-12-2020 14:26
Games in teaching
Through the game, concepts are introduced and students can develop and improve their skills without losing motivation. <p>I am a high-profile model at <a href="https://prmtyms.com/raipur-escorts/" rel="dofollow">Raipur Escorts</a>
Malene A. Hansen (Lærer) 18-12-2020 15:53
"Vi ved, at den danske folkeskole i høj grad er præget af færdighedsorienterede opgaver og test...” Hvilke kilder har I brugt til at drage dén lidt bastante konklusion? Om end der fra central side forventes, at skolerne gennemfører de nationale test, synes jeg at sætningen lyder lige lovlig postulerende og måske endda lidt nedladende. Det er nok rigtigt, at der er en del lærere, der føler sig presset, dels af deres ledere, der er presset af forvaltningen til at skulle ‘dokumentere progression’, dels af manglende tid, således at der oftere testes, men jeg oplever da ikke, at lærere ikke gør, hvad de kan for at variere undervisningen, så godt det kan lade sig gøre. Og hvad menes der egentlig med ‘færdighedsorienterede opgaver”? For opgaver skal vel ikke udelukkende være procesorienterede og legende - men også samtidigt have sigte på - ja, færdigheder?!?