Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Niels Jakob Pasgaard (Lektor) 09-11-2018 13:59
2 sider af samme sag
For mig at se er der her tale om en kamp mellem to onder, som funderes i den samme ødelæggende splittelse af kundskabsbegrebet. Hvor Juul vil fokusere på træning af død viden, som senere kan bringes i anvendelse i udvisningen af en række forudbestemte kompetencer, vil Bundsgaard slå en række vidensområder ihjel, fordi de ikke har umiddelbar anvendelsesrelevans ift. udvikling af forudbestemte kompetencer. I begge lejre er viden kun et simpelt instrument for kompetencen.
Henning Nielsen (Friskoleleder) 09-11-2018 18:05
Og vi andre råber proces hele tiden, men bliver mødt med mål. Eleverne lærer af at skrive novellen, ikke af at få karakteren. Vi arbejder med kontekst, men pålægges dekonstruktion.
Henning Wettendorff (Projektleder) 10-11-2018 08:02
(for)førende?
Jeppe Bundsgaard, hvad bygger du det på? "Area9 er verdensførende på adaptive algoritmer og dermed også væsentligt mere effektivt end andre systemer, når det handler om at tilegne sig viden." Jeg er med på, at du hellere end dette taler for teknologi, som snarere frigør end "quizzer" eleverne - men mht. denne simple, mål-adaptive tilegnelse af viden er der jo allerede mange om buddet her og dér: https://go.accelitymarketing.com/blog/4-best-adaptive-learning-technologies-enhancing-student-learning