Det er standarden for evalueringen i den branche. Der er for eksempel ikke nogen form for inhabilitet, når Lars Qvortrup i forbindelse med følgeforskning på skolereformen konkluderer:
»Det er en guldgrube af empirisk viden, vi har fået. Det er utroligt berigende. Jeg tror ikke, at der er nogen periode i den danske folkeskole, der er blevet undersøgt, kortlagt og dokumenteret bedre og grundigere end den periode, vi har haft siden 2014. Det er fantastisk. Dataet må for guds skyld ikke gå til spilde. Vi skal arbejde videre med det«, siger Lars Qvortrup og peger på, at det også er et officielt mål med følgeforskningsprogrammet at »styrke den empiriske viden om ledelse, undervisning og læring«.
https://www.folkeskolen.dk/656568/koncentrat-af-foelgeforskning-laerere-arbejder-mere-professionelt-nu#kommentarer
Peter Byrholt Nielsen
(Lærer)
14-04-2019 05:49
Nationale tæsk undskyld test
Og så er det en yderst interessant opgave for måleforskerne,
med det mål at måle om måleværktøjet måler det der måles skal!
Tja - så gik der tid med det - de fik noget at bruge tiden til.