Kommentarer overført fra tidligere version af folkeskolen.dk (før 7/3-22)

Michael Hansen 29-09-2019 09:35
OK
Politisk ideologi forklædt som JA HAT
Thora Hvidtfeldt Rasmussen (Lærer emeritudse) 29-09-2019 17:53
Skal det forstås sådan, at hvis vejlederens forskningsbaserede viden og lærerens prakdisviden "clasher", så skal vejlederen spørge ind til, hvad "modstanden" skyldes? Men hvis det ikke hjælper, hvis det ikke er nok, at vejlederen stiller åbne spørgsmål - hvis læreren stafig ikke kan se lyset og underviser efter den firskningsbaserede viden - SÅ skal ledelsen gribe ind? For ellers får PLC-vejlederen tårer i øjnene?
Jan Madsen (Lærer) 29-09-2019 21:39
"Vi ved fra forskningen, hvad de gode, motiverende lærere gør, men der er åbenbart færre, der gør det, når elever når udskolingen«." Kunne det tænkes, at der er andre faktorer end lærerne? At der andre ting end lige netop det at gå i skole, som fylder i elevernes liv, når de er i udskolingen? At det måske derfor ikke nødvendigvis handler om, at lærerne gør noget anderledes? Har konsulenten et bud på det?